دوره دوم ابتدایی کلاس ششم

دوره دوم ابتدایی کلاس ششم

مطالب درسی کلاس ششم ابتدایی
دوره دوم ابتدایی کلاس ششم

دوره دوم ابتدایی کلاس ششم

مطالب درسی کلاس ششم ابتدایی

توجه


همکاران و دانش آموزان عزیز برای سال تحصیلی جدید برای اینکه بتوانید در مورد مطالب اولیه درسها استفاده کنید  از صفحه سوم  وبلاگ شروع کنید  متشکرم 

کشاورزی


گر از ما تعریف واژه  کشاورزی را بپرسند اولین تعریفی که به ذهن ما می رسد این است: پرورش گیاهان مفید.

اما کشاورزی یک مفهوم عام تر است  و شامل تولید مواد غذایی و کالا از راه زراعت و جنگل داری و دامداری است. کشاورزی همان چیزی است که به ظهور تمدن منجر شد. مطالعهٔ کشاورزی به نام علم کشاورزی شناخته می‌شود.

کشاورزی شامل طیف وسیعی از تخصص‌ها و فنون، از جمله راه‌هایی برای گسترش زمین‌های مناسب برای زراعت گیاه، حفر کانال‌ها و فرم‌های مختلف آبیاری می‌باشد.

پس به طور عام کشاورزی شامل کلیه زیر بخشهای  زراعت؛باغبانی,دام؛ طیور,آبزیان,جنگل,مراتع, آبخیزداری,..وکلیه موارد مربوط به آن ها از جمله آب و خاک, بیابانزدایی, شهرکهای گلخانه ای و دامداری و صنایع تبدیلی وتکمیلی و.. است.
زراعت:کشت و پرورش گیاهانی مانند گندم و چو که بعد از کاشت دانه ,حداکثر تا یک سال محصول می دهند.
باغداری:کشت و پرورش نهال و درختان که بعد از گذشت یک یا چند سال محصول می دهند
دامداری :حیواناتی مانند اسب، شتر، گاو، گوسفند و سگ را برای استفاده از گوشتشان و یا محصولات دامی (مانند شیر، پشم و …) پرورش می‌دهند. یک نوع برورش، پرورش دادن دام در مراتع می‌باشد و آن در صورتی است که نتوان از آن زمین استفاده دیگری نمود که در این صورت دام را در مراتع رها می‌کنند تا از علوفه موجود در مراتع تغذیه نماید در عوض کود دامی حاصله می‌تواند برای مرتع مفید می‌باشد تقریبا ۶۸ ٪ از مراتع دائمی مورد استفاده دام هستند.

آغاز سال تحصیلی 94-1393

به نام خدا

اغاز سال تحصیلی جدیدرا به تمام دانش آموزان و معلمان کشور عزیزمان ایران بخصوص دانش آموزان دبستان شهید رضا یسلیانی  شهر فریدونشهر تبریک عرض مینمایم